سلام فرشته

همه حرفها، نوشته ها، رفتارها، دیکته ای است به فرشته هایمان...

سلام فرشته

همه حرفها، نوشته ها، رفتارها، دیکته ای است به فرشته هایمان...

سلام فرشته

به نام خدا

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل علی محمد و ال محمد..

ممنون که می خوانید.
نظراتتان بر دیده هایم.
حضورتان پر نور.
نورانیتتان مستدام.
عاقبت تان بخیر و رستگاری.

دنبال کنندگان ۳ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات

چالش بوسه

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۷:۴۳ ق.ظ

سلام فرشته های عزیزم . چقدر خوب است که شما همیشه کنارمان هستید..

اگر چه می دانید اما دلم می خواهد باز هم برایتان تعریف کنم..

قرار بود پدرش به خانه مان بیاید. پدری که مدت ها از او می ترسید و کتک های بسیاری هم از دستان سنگینش نوش جان کرده بود. پدری که بارها مادرش را تحقیر کرده و هر بار خنجر زخم زبان هایش، وجودش را متلاشی کرده بود. گاهی که  دیگر نمی توانست تحمل کند در لفافه این ها را زمزمه می کرد. اما امروز، او تصمیم گرفته بود دست چنین پدری را ببوسد چون، پدر است(1). می خواست ببیند می تواند به خاطر خدا(2)، همه ان ناخوشی ها را ندیده بگیرد و ببوسد یا نه.

به او می گفتم تو می توانی. همین که قصد کردی عالی است و مطمئن هستم که خدا یاری ات می کند.

شما هم آن جا بودید مگه نه؟ دیدین چطور خم شد و دست پدرش را بوسید؟ خواست دوباره ببوسد که پدر شرم کرد و دستش را پس کشید. به چهره پدرش نگاه نکرد و سرش پایین بود اما من و شما که دیدیم چطور پدر، قلبش پاره شد و مهر و عطوفتش سرریز. پدر حتی نمی دانست چه باید بکند. فقط گفت:

غرورت را خوب توانسته ای بشکانی ..

- نه هنوز. دعایم کنید..

مهمان ها وارد شدند و خلوت را به هم زدند.. من هم که گوشه ای بودم وسط معرکه آمدم و دیگر، همه چیز رسمی شد.


بوسیدن دست پدر


این بوسه، چه بر سر آن پدر می آورد؟ چه بر سر عاقبت این فرزند می آورد؟ کاش دعاهایش مستجاب شود که می شنیدم چند بار برای خواهر و برادرانش دعا می کرد که احترام همین پدر را نگه دارند و خدا به دل و رفتارشان بیاندازد.

می دانید فرشته های عزیزم، احساس می کنم غمی سنگین در قلبش نهفته است ولی تا لب باز نکند نمی خواهم چیزی بپرسم. شاید ناراحت بشود. می شود شما هم برایش دعا کنید که موفق و سعادت مند بشود؟

 

اثرات رضایت والدین در زندگی دنیوی مان را در اینجا بخوانیم.


 پ.ن: شما هم امتحان کنید. هم خودتان را که می توانید دستان پدرتان را، هر که باشد با هر رفتاری، ببوسید یا نه. هم نتایج این کار را. بر دستان پدر و مادرتان بوسه بزنید. بوسه ای که نه حتی دست آنان را بالا بیاورید بلکه شما خم شوید و ببوسید .. این هم نکته ی ظریفی است!



پاورقی های پر نور و زیبا:

1. الإمامُ الرِّضا علیه السلام :حَرَّم اللّهُ عُقوقَ الوالِدَینِ لِما فیهِ مِن الخُروجِ مِن التَّوفیقِ لِطاعَةِ اللّهِ عَزَّ و جلَّ، و التَّوقیرِ لِلوالِدَینِ و تَجَنُّبِ کُفرِ النِّعمَةِ ، و إبطالِ الشُّکرِ ، و ما یَدعو مِن ذلکَ إلى قِلَّةِ النَّسلِ و انقِطاعِهِ، لِما فی العُقوقِ مِن قِلَّةِ تَوقیرِ الوالِدَینِ و العِرفانِ بِحَقِّهِما ، و قَطعِ الأرحامِ ، و الزُّهدِ مِن الوالِدَینِ فی الوَلَدِ ، و تَرکِ التَّربیَةِ بعِلَّةِ تَرکِ الوَلَدِ بِرَّهُما .

امام رضا علیه السلام : خداوند نافرمانى پدر و مادر را از این جهت حرام فرموده است که موجب از دست دادن توفیق طاعت خداوند عزّ و جلّ و بى احترامى به پدر و مادر و ناسپاسى نعمت و نا شکرى و کم شدن نسل و قطع شدن آن مى شود ؛ زیرا نافرمانى والدین سبب مى گردد که به پدر و مادر احترام گذاشته نشود، حقّ و حقوق آنها شناخته نشود، پیوندهاى خویشاوندى قطع گردد، پدر و مادر به داشتن فرزند بى رغبت شوند و به علّت نیکى نکردن و فرمان نبردنِ فرزند از پدر و مادر، آنان نیز کار تربیت او را رها سازند.

 

2. رسول اللّه صلى الله علیه و آله :إنَّمَا الخَیرُ ما اُریدَ بِهِ وَجهُ اللّهِ تَعالى ، وعُمِلَ عَلى ما أمَرَ اللّهُ تَعالى {به}. حار الأنوار : ج 70 ص 164 .

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : همانا نیکى ، آن است که به خاطر خدا انجام شود و طبق آنچه خداى متعال فرمان داده است ، عمل گردد .

 

  • ۹۶/۱۱/۲۳
  • یا زهرا

نظرات  (۲)

  • ....جلیس العقل ....
  • مطالب شما قابل استفادست ولی متاسفانه طولانین 
    پاسخ:
    طولانی ملال آور؟ خسته می شین از خوندنش؟
    از دست شما و مطالب خوبتان...

    راستش...حرف حق جواب نداره اما...شاید هنوز نمی تونم :(
    با مادر راحتم اما با پدر اینطور نیستم... :(
    پاسخ:
    به به.. بهش فکر کردین.. دمتون گررررممم
    با مادر که راحتین که خیلی ماچ و بوسه باید بکنیم..
    با پدر، سختمونه.. ی بار سخته. .دوبار سخته. دفعه سوم راحت تر می شه.. اون سختی یک بار و دوبارش رو باید تحمل کنیم دیگه..
    خدا کمک کنه الهی..
    پدرا چی می شن وقتی می بینن فرزندشون دستشون رو ماچ می کنه..

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">